nawodnienie

Korzyści nawodnienia Twojego ciała.

Z tego wpisu dowiesz się, co dobrego zrobi Ci woda, czyli jak na Twój organizm wpływa odpowiednie nawodnienie. A także jak ta wiedza może Cię zmotywować do częstszego sięgania po wodę. W tym celu zrobimy sobie ćwiczenie na koniec.

O tym, co się dzieje w organizmie kiedy jej brakuje, pisałam tutaj. Koniecznie przeczytaj ten pierwszy wpis o objawach, działa na wyobraźnię.

1. Sprawna eliminacja toksyn.

Chodzi o tzw. produkty przemiany materii. Poniższa grafika opisuje, jakie zbędne i szkodliwe produkty musimy z siebie wydalić i przez jakie narządy się to odbywa. Najważniejszą rolę do odegrania mają nerki. Nieodpowiednie nawodnienie sprawia, że toksyny zaczynają się kumulować w naszym ciele, obciążać nasze organy i niekorzystnie wpływać na inne istotne procesy.

nawodnienie

2. Odżywienie i dotlenienie organizmu.

Woda stanowi funkcję transportera i rozpuszczalnika. Rozprowadza składniki odżywcze oraz tlen do każdej komórki naszego ciała. Odżywione i dotlenione ciało to wzrost energii, witalności, sprawniejsza praca mózgu.

3. Zdrowe jelita.

Odpowiednia ilość wody zapewnia właściwy proces trawienia. Istnieje coś takiego, jak pasaż jelitowy, czyli czas, jakiego jelita potrzebują, by przetransportować niestrawione resztki pokarmowe. Czas ten nie może być za długi (zatwardzenie) ani zbyt krótki (biegunka). Odpowiednia proporcja ilości wody do substancji stałych odpowiada za optymalne wydalanie a tym samym oczyszczanie naszych jelit.

4. Wpływ na skórę.

Prawidłowo nawodnione komórki zachowują swój turgor, czyli stan napięcia ścian komórkowych, co wskazuje na jędrność tkanek.

Możesz to sprawdzić, przyciskając palcem skórę na dłoni po zewnętrznej części przez 5 sekund. Następnie obserwuj skórę w jakim tempie wraca do swojego pierwotnego kształtu. U niektórych wolniej, a u niektórych od razu odskakuje.

Jak się może już domyślasz ta cała pogadanka o skórze i dobrze nawodnionych tkankach ma związek ze zmarszczkami. Dobrze nawodnione komórki to jędrna skóra a więc i spłycone zmarszczki. Skóra jest odmłodzona i świeża.

Jak to ma Ci pomóc w nawyku picia wody?

Wszystkie korzyści płynące z picia wody są ze sobą powiązane i wynikają jedna z drugiej. Już po 3-4 dniach regularnego picia wody możesz odczuć dobroczynne skutki. Poprawi się Twoje samopoczucie i wygląd cery. Nawet Twój sen może zyskać na jakości.

Na każdego z nas podziała inny motywator. Musisz znaleźć swój powód, który działa na Twoją wyobraźnie i będzie motywował Cię do picia wody.

Znajdź korzyść, która do Ciebie przemawia.

Na mnie działa płukanie narządów. Wyobrażam sobie, że moje ciało jest jak wielka gąbka, która chłonie wszystko. Mocno zabrudzoną w błocie gąbkę muszę wielokrotnie przepłukać pod bieżącą wodą, by nadawała się do ponownego użycia. Tak samo moje ciało musi być wiele razy przepłukane, bym mogła te narządy używać przez długie lata.

Ktoś inny przerazi się swoim brakiem jędrności skóry i wyobrazi sobie jak woda, którą właśnie pije, „wchodzi” od środka w zmarszczki i wypełnia je.

Dla jeszcze innej osoby woda stanie się ważna z tego względu, że jest dobrym przewodnikiem prądu, a więc impulsy nerwowe będą przepływać bez zakłóceń, co wspomoże koncentrację i skupienie.

nawodnienie

Wizualizacja korzyści.

Teraz, po przeczytaniu wszystkich korzyści, poczuj w sobie, która korzyść działa na Ciebie najbardziej. Co wydaje się dla Ciebie bardzo istotne. Może ma to związek z sytuacją życiową, w której teraz jesteś. Masz ogromny projekt i potrzebujesz dużo skupienia? Może zaczęłaś ćwiczyć, więc w Twoim ciele pojawia się więcej metabolitów do wydalenia? Może jesteś w ciąży albo zaraz po porodzie? Wtedy toksyn do usunięcia masz za dwoje.

Weź szklankę z wodą do ręki, zaczerpnij łyk, przymknij oczy i wyobraź sobie jak to wpływa na Twoje ciało od wewnątrz.

Napisz w komentarzu, czy i w jaki sposób ten wpis Ci pomógł? Dziękuję.


Warsztaty zdrowego odżywiania w Warszawie!

ODŻYWIANIE KROK PO KROKU. Kliknij w zdjęcie i przeczytaj opis!

Comments

  1. Pingback: Co robi Twój organizm, gdy skąpisz mu wody? Objawy niepicia wody, cz.I

Add A Comment