Majówkowy grill w zdrowszej wersji. Garść inspiracji.

Skoro majówka to i z pewnością grill… Kojarzy mi się ten czas z objedzeniem się po pas, z mocno wysmażonym kawałkiem mięcha, a całość zalana jest słodkimi napojami gazowanymi. Ja dziś wybieram inaczej. Wierzę, że nie musi być tłusto, skwiercząco i ciężko. Podaję Ci kilka inspiracyjnych przepisów, na lżejsze wersje grillowych potraw (linki na dole).

Czego NIE kupować?

mięsa paczkowanego w gotowych marynatach
gotowych przypraw miksów (przyprawa gyros, do kurczaka, do ryb)
paczkowanych kiełbas i innych wynalazków
zgrzewki coca-coli i soków z kartonu
mrożonych bagietek smakowych
i jeszcze kilka rzeczy, o których sama wiesz najlepiej, ale nie będę Ci już suszyć głowy 😉

Co KUPIĆ?

cukinię, paprykę, bakłażana, marchewki, bataty/ziemniaki, pomidory, świeże ogórki i konserwowe, mozarella, bazylia, awokado, pieczarki/boczniaki. Nie trzeba przygotowywać sałatek, wystarczy świeże warzywa pokroić w paski, ćwiartki i każdy dołoży sobie na talerz do porcji mięsa. Uwierz mi, nawet mięsożerny wujek Tadek. W przypadku cukini, bakłażana i marchewek, wystarczy pociąć w plastry lub wzdłuż, obtoczyć w marynacie z oliwy i kilku przypraw i rozłożyć na grillu. Z awokado, pomidorów i czerwonej cebulki przyrządzisz guacamole, świetnie się sprawdzi.

mięso wołowe, z indyka lub kurczaka (świetnie sprawdzą się skrzydełka, pałki). Już dziś umyj i wstaw w marynatę – olej/oliwa, sos sojowy, sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, jeśli wołowina to i majeranek, trochę musztardy, kilka krążków cebuli, ząbki czosnku, jeśli kurczak to i papryka słodka i ostra. Wstawić do lodówki nawet na całą noc. Aby uchronić mięso przed skapującym tłuszczem, który następnie topi się i paruje z rozgrzanego węgla z powrotem na mięso, tyle że już w zmienionej, szkodliwej formie, mięso zawiń w sreberko, z kilkoma krążkami cebuli, będzie wówczas bardziej uduszone (zdrowsze). Ewentualnie dopiero w końcowej fazie, możesz wystawić je na bezpośrednie działanie ognia, by je podsmażyć.

zgrzewki wody niegazowanej
2-3 kg cytryny, świeżą miętę
✅całego arbuza, banany, mrożone truskawki
Zrobisz z nich pyszną lemoniadę cytrynową i…arbuzową 🙂 A z zamrożonych bananów i truskawek pyszne lody.

chleb najlepszej jakości jaki znajdziesz w piekarni, masło i czosnek – czosnek wyciskasz do miękkiego masła, wymieszaj, posmaruj nim pieczywo i na grilla.

 

A tu kilka linków z przepisami, jakie znalazłam w sieci:
szaszłyki tutaj
szaszłyki, ryba i szparagi tutaj
guacamole tutaj
boczniaki bbq tutaj
Mam nadzieję, że pomogłam! Udanego odpoczynku!
Jeśli po majówce chcesz się wziąć za siebie, to polecam ZACZĄĆ OD TEGO, TUTAJ!

Add A Comment