szybki prosty obiad wegetariański

Szybki obiad – prosty, bezglutenowy i wegetariański.

Przedstawiam Ci przepis na szybki zdrowy obiad, prawie jednogarnkowy. Potrawka warzywna z tofu i makaronem ryżowym. Danie to wymyśliłam z marszu, podczas składania mebli w moim nowym mieszkaniu. Zdjęcia robiłam na szybko telefonem i może nie są najlepszej jakości, ale przynajmniej widać kolejne etapy „produkcji”.

W przepisie podam też opcjonalne zamienniki, tak by mogły skorzystać też na nim osoby z insulinoopornością albo, którym tofu nie przechodzi przez gardło. Zaczynamy!

Z narzędzi kuchennych potrzebujesz patelni, garnka, deski do krojenia i noża.

Składniki na 2 osoby:

1 cebula
ząbek czosnku (opcjonalnie)
3-5 sztuk pieczarek
1/2 opakowania tofu wędzonego firmy Polsoja
duża garść szpinaku świeżego
1/3 mleczka kokosowego
garść oliwek zielonych lub czarnych
pół opakowania makaronu ryżowego
olej (używam rzepakowego)
sól, pieprz, imbir

Sposób przygotowania:

Na patelni rozgrzej olej. Cebulę pokrój w kostkę. Podsmaż delikatnie na patelni. Dodaj zmiażdżony lub posiekany czosnek. Umyj pieczarki. Pokrojone w plastry pieczarki wrzuć na patelnię, lekko posól. Pieczarki puszczą wodę i będą się dusić.

W tym czasie nastaw wodę na makaron i pokrój tofu w grubą kostkę. Całość smaż aż tofu i pieczarki lekko się zarumienią.

szybki obiad, bezglutenowy

Do zagotowanej i lekko osolonej wody włóż makaron.

Opłucz szpinak i dodaj na patelnię. Poczekaj aż szpinak „zwiędnie”.

Wlej ok. 3-4 łyżek mleczka kokosowego. Całość dopraw solą, pieprzem i imbirem (takim w proszku, przyprawa).

Pokrój garść oliwek w drobniejsze fragmenty i dodaj. Makaron odcedź i wrzuć na patelnie, tak by wszystkie składniki połączyły się ze sobą. Inaczej mówi się – aby smaki się zintegrowały.

Gotowe!

Zamienniki:

Zamiast pieczarek możesz użyć boczniaków. Jeśli nie możesz jeść grzybów, możesz użyć cukinii.

Zamiast makaronu ryżowego z powodzeniem możesz użyć makaronu gryczanego lub z soczewicy albo zwykłego pszennego spaghetti.

Zamiast tofu możesz użyć sera feta, sera wędzonego lub najlepiej – ciecierzycy. W przypadku surowej musisz ją ugotować osobno a potem dodać na patelnię. Dlatego jeśli zależy ci na czasie użyj tej z puszki. Wówczas wystarczy, gdy dodasz ją dokładnie w tym momencie przygotowywania potrawy co tofu. Podlej delikatnie wodą i poczekaj aż wyparuje, by ciecierzyca zmiękła.

Zamiast mleczka możesz użyć śmietany, ale zachęcam Cię do większej otwartości i próbowania nowych smaków 🙂

szybki obiad

Comments

  1. Magda

    Wygląda smakowicie, ale ja dorzuciłabym od siebie jeszcze jeden mały dodatek, a mianowicie starty na tarce czarny czosnek 🙂 Dodaje lekko owocowo-wędzonego posmaku, który fantastycznie wzbogaca smak każdej potrawy. No i jest szalenie zdrowy! Tutaj na www znajdziecie go w ząbkach oraz w formie pasty, warto zerknąć 🙂
    Pozdrawiam!

  2. Pingback: Wegańskie Spaghetti Bolognese – zdrowy i szybki przepis na obiad

Add A Comment